Tuesday, August 16, 2016

Mandala haken.



Halverwege mijn allereerste mandala . Ik gebruik  het Sophie's garden patroon. Moet zeggen dat ik best een ervaren haakster ben, maar dit patroon vind ik echt een ramp.

Vandaar dat ik eerst werk met restjes en elke toer in een andere kleur doe, zodat ik later dit werkstuk als voorbeeld kan gebruiken naast het patroon. Ben aan het haken met katoen en dat vind ik toch niet zo fijn als wol. De volgende keer ga ik wol proberen.

Vooral vanwege het slechte patroon wel een uitdaging om te maken, maar ik vind het ontzettend leuk en weer eens iets heel anders. Het lijkt me nog mooier een verschillende tinten van een kleur en ik ben al op zoek naar garens.

This is my first Mandala. I am using the Sophie's garden pattern. I am a pretty experienced crocheter but I am having big trouble with the pattern. So much extra tips and info written into the pattern that it is very confusing for me.

I have started by using yarn remnants trying to figure out the pattern. I am not too keen on the colors yet but once I understand the technique I want to try another version in different colors. I have used cotton so far but I think I will try wool for the next version.

No comments:

Post a Comment