Wednesday, March 9, 2016

Marianne doet free form crochet./ Marianne goes free form












My first free form  crochet : it is a scarf.


Dit is mijn eerste free form sjaal. Nogal wat mensen hebben me gevraagd wat free form haken is en hoe je het doet.

Free form haken is letterlijk haken in een vrije vorm, dus zonder patroon en zonder regels. Je kunt alle steken gebruiken die je mooi vindt, alle soorten garens combineren en ook nog alle kanten op haken in plaats van te werken in toeren.

Het is niet zo makkelijk uit te leggen daarom plaats ik hier wat links naar sites die je verder kunnen helpen. Free form haken is geweldig leuk in je moet het echt eens proberen.


Op de volgende site vind je heel veel informatie en tutorials over free form haken. Je begint meestal met het werken van een spiraal vorm. Hoe je dat doet, kun je zien op deze beide sites.
Zo'n begin vorm wordt een  SCRUMBLE  genoemd. En onder dat woord kun je ook op You Tube allerlei instructies vinden voor free form crochet.

http://www.craftsy.com/class/freeform-crochet/4727

Free form crochet is crochet without a pattern and without rules. You can use any stitches you like and combine all sorts of yarns and combinations of yarn.

On You Tube you will find many interesting tutorials.  The link above will also take you to a freeform crochet class.




http://craftscrazy.com/learn-freeform-crochet-15-free-tutorials-to-get-you-started/






Mijn eerst werkstuk in free form. Nog een beetje voorzichtig met  de verschillende steken en garens maar toch al een leuk resultaat.

Made a little free form edging for my sweater. Not too bold yet about combining stitches and yarns.



Dit is mijn 2e werkstuk , een kraag voor mijn  trui. Ik ben er blij mee. Je ziet dat ik al meer durfde wat betreft de verschillende steken en types garen.

Here is something I really like : my free form collar. Love the colours and the different types of yarns and stitches.

No comments:

Post a Comment